Active Watch: Dupa trei ani in care n-a facut nimic pentru poluare, primaria taxeaza acum populatia!

In: Bucuresti, Trafic

Active watch

Euro 5 si 6, electrice si hibrid nu plătesc nimic, euro 3 si 4 plătesc iar non euro si euro 1 si 2 nu mai au voie deloc in centru.

Irina Zamfirescu de la Active watch spune că măsura poate fi una benefică pentru reducerea poluării dar nu intelege de ce in ultimii 3 ani primăria nu a făcut nimic in acest sens.
Nu s-au realizat benzi unice pentru transportul public, nu s-au construt piste pentru biciclisti, nici parcări iar masinile blochează in continuare trotuarele si carosabilul.

“O astfel de măsură ar trebui să vină după ce s-au incercat multe altele.
Prima si cea mai simplă pentru autoritatea publică ar fi fost, spre exemplu, realizarea benzilor dedicate transportului public. In momentul de fată singurele benzi dedicate transportului public, pe care primăria le numeste asa, insă teoretic nici inainte nu aveam voie să circulăm, sunt acelea pe liniile de tramvai. Altfel nu există nici un metru in plus, de exemplu pentru noua flotă de autobuze cumpărate de autoritatea publică.
Prioritar, atunci când discutăm despre remedierea conditiilor de poluare intr-un oras, este transportul public! Trebuie să-l facem mai atractiv. Nu e suficient să aducem niste masini noi, dacă ele stau in continuare blocate in trafic oamenii nu se vor duce spre acest tip de transport. E nevie ca el să fie mai eficient decât transportul auto individual.
Apoi transportul alternativ. Am văzut că au apărut in Bucuresti multe trotinete electrice. Discutăm despre biciclisti. Adică oamenii care folosesc bicicleta ca mijloc de transport, nu biciclistii de weekend. Din nou, la nivel de infrastructură, acolo unde doar Primăria Capitalei poate să intervină, nu s-a intamplat nimic in Bucuresti.
Am vazut foarte multe nemultumiri cu privire la acest proiect legat de lipsa de parcări. In continuare avem aceleasi probleme in Capitală. Singurele locuri de parcare care au fost cumva făcute de Primăria generală sunt cele trei din fata sediului Primăriei Generale”, a declarat Irina Zamfirescu pentru Bucuresti FM.

By: Dobre Alin Tags: , , , ,

Tramvaiul 41 nu circula in week-end, toata luna septembrie

In: Bucuresti, Trafic

Circulația tramvaiului 41 va fi suspendată în zilele de weekend din septembrie, pentru definitivarea lucrărilor la suprastructura podului peste Şoseaua Virtuţii, în zona aflată deasupra traseului liniei tramvaiului, informează Societatea de Transport Bucureşti.
„Constructorul acestui proiect trebuie să asigure, în continuare, condiţiile de lucru în siguranţă şi fără riscuri. Prin urmare, se impune suspendarea circulaţiei tramvaielor din această linie, în următoarele trei săptămâni, în zilele de weekend: 14 – 15.09.2019, 21 – 22.09.2019, 28 – 29.09.2019”, se menţionează în comunicat, citat de Agerpres.
Totodată, de luni până vineri, până la sfârşitul lunii septembrie 2019, tramvaiele liniei 41 vor circula doar până la orele 23:00.
Pentru asigurarea unei capacităţi de transport sporite în zonă, STB SA va suplimenta cu un număr de 20 de autobuze parcul liniilor navetă deja existente, respectiv 641 şi 642. În plus, vor mai fi suplimentate şi liniile de tramvai 47, 1 şi 10, care converg în zona traseului liniei 41, cu un număr de 19 vagoane.
„Societatea de Transport Bucureşti va monitoriza permanent fluxurile de călători în zona deservită de această linie importantă şi va propune forurilor decizionale, în mod operativ, modificări ale capacităţii de transport, în funcţie de cerere”, precizează reprezentanţii societăţii.

By: Dobre Alin Tags: , , , ,

Firea, despre accidentul cu autobuzul STB: Pagubele sunt importante

In: Trafic
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a afirmat sâmbătă că pagubele rezultate în urma accidentului rutier din Bucureşti în care a fost implicat un autobuz STB sunt importante, dar a subliniat că important este că nimeni nu şi-a pierdut viaţa.

„Bineînţeles şi pagubele sunt de evidenţiat, de evaluat şi sunt importante, dar cea mai importantă este viaţa oamenilor şi mă bucur că nu a fost nici un caz foarte grav. Remarcăm cu toţii că în Bucureşti se circulă aşa cum se circulă. Nu pot să dau vina pe nimeni. Sunt convinsă că nici şoferul autoturismului personal nu a dorit. Sigur că fiind sâmbătă dimineaţa nu era trafic şi a apăsat pe pedala acceleraţiei puţin mai tare. L-am văzut şi la televizor, era destul de speriat. Îmi pare rău şi prin ceea ce trecem noi, ca autoritate, şi această familie, care a avut acest accident. Mulţumim lui Dumnezeu că nu s-a întâmplat ceva grav, să fie mulţi călători în autobuz şi atunci vă daţi seama că în urma impactului ar fi fost răniri mai mari”, a precizat Firea.

Potrivit acesteia, „toate autobuzele STB au asigurare”, inclusiv autobuzele noi.

„Repet, pagubele sunt şi le vom evalua, dar nu sunt atât de importante pentru că nu se compară cu viaţa unui om şi, Slavă Domnului, că nimeni nu şi-a pierdut viaţa şi nici răniţi cu urmări de acum înainte nu sunt”, a spus edilul.

Firea a informat că autobuzul STB va fi scos din Dâmboviţa cu o macara de mare tonaj.

„În acest moment, având în vedere că autobuzul este greu şi nu este vorba de o maşină oarecare, din aceasta personală, a trebuit să facem rost de o macara mai mare pentru că nu exista în dotare până acum şi am închiriat prin Compania Municipală de Consolidări, de la unul dintre constructorii cu care colaborăm pe proiectele din Capitală. Am închiriat această macara pentru mare tonaj care se deplasează chiar în acest moment către locul accidentului pentru a ridica autobuzul STB”, a explicat primarul.

Gabriela Firea a atras atenţia că „o situaţie de criză în România s-ar repercuta direct asupra vieţii cetăţenilor”.

„Nu vreau să fim părtaşi la o situaţie de criză în România care s-ar repercuta direct asupra vieţii cetăţenilor. Să ne imaginăm astăzi, la accidentul de dimineaţă, că instituţia Brigăzii Rutiere nu ar fi funcţionat, că SMURD nu ar fi funcţionat, că Primăria Capitalei nu ar fi funcţionat, că STB nu ar fi funcţionat, că eram toţi decapitaţi, că oamenii erau acasă pentru că nu erau plătiţi. Iată un exemplu – orice se poate întâmpla în orice clipă, Doamne ajută să nu se întâmple. Dar o ţară care trebuie să fie guvernată după toate legile democraţiei trebuie să aibă instituţii funcţionale: Preşedinte, Parlament, premier şi în jos: miniştri, primari, preşedinţi de consilii judeţene. Noi nu putem să avem vid guvernamental în acest moment”, a spus Firea, prezentă la Mamaia la CExN al PSD.

Un autobuz al Societăţii de Transport Bucureşti (STB) a căzut sâmbătă în Dâmboviţa, în zona Podului Eroilor, în urma coliziunii cu un autoturism, o persoană fiind rănită uşor.

By: Sector 3 Bucuresti Tags: , , , , , ,

Podul Constanţa din Capitală intră în reabilitare totală

In: Bucuresti, Trafic
Lucrările de reparaţii şi consolidare pe podul de cale ferată Constanţa, din Capitală, încep luni şi se vor desfăşura doar în cursul nopţii, fără închiderea totală a circulaţiei maşinilor pe Calea Griviţei, arteră rutieră care trece pe sub pod – informează compania CFR SA. Valoarea contractului este de aproape 3,5 milioane de lei fără TVA.
„Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA informeaza ca luni 15 iulie 2019 incep lucrarile de reparatii si consolidare la podul de cale ferata situat pe magistrala feroviara Bucuresti – Constanta, la km 4+327 (Pod Constanta), lucrarile desfasurandu-se doar in cursul noptii, in intervalul orar 22:00-05:00.

Lucrarile de reparatii si consolidare la Podul Constanta vor demara luni, 15 iulie 2019, la culeea de pe partea dreapta pe sensul de intrare in pasaj dinspre Centru spre Bucurestii Noi si vor fi executate, in etape succesive, in intervalul orar 22.00-05.00, fara inchiderea totala a circulatiei autovehiculelor pe Calea Grivitei, in permanenta fiind deschisa o banda cu latimea de minimum 2,5 m, pe sensul unde se desfasoara lucrarile.

Mentionam faptul ca, si in etapa in care lucrarea va implica restrictii pe ambele sensuri ale liniei de tramvai, circulatia autovehiculelor se va desfasura in continuare tot pe cate o banda de circulatie, cu latimea de minimum 2,5 m, pe fiecare sens”, conform sursei citate.

Insa Cristian Bulfon, consilier local Sector 1, a scris pe contul sau de Facebook ca lucrarile au inceput inca din 20 iunie.

„Au inceput lucrarile la Podul Constanta!

De cateva zile, o echipa de muncitori efectueaza lucrari de izolare a partii superioare a tablierului podului, pentru ca apa pluviala si cea provenita din topirea zapezii sa nu se mai infiltreze si sa se scurga pe carosabil. De altfel, infiltratiile deterioreaza si structura podului, iar aceste lucrari sunt absolut necesare, mai ales ca de prin anii 80 nu s-a mai intervenit in acest sens.

Se construiesc canale de colectare, se impermeabilizeaza suprafetele si se refac canalele colectoare.

Din discutiile de la fata locului cu cei din echipa, mi s-a spus ca s-a inceput cu partea dinspre „Chibrit”, urmand ca, gradat, intreaga suprafata a podului sa fie supusa acestor lucrari, astfel incat traficul feroviar sa nu fie inchis”, scria Bulfon pe 20 iunie.

El preciza la acel moment ca este de dorit sa existe un comunicat din partea CFR care sa prezinte etapele lucrarilor, tinand cont de importanta majora a acestora.

VIDEO-Civilizatie in Bucuresti: Biciclist snopit in bataie de un sofer de BMW

In: Bucuresti, Trafic
Imagini incredibile filmate în trafic, în Sectorul 2 al Capitalei, unde un biciclist a fost snopit în bătaie de şoferul unui BMW.  Scena a fost surprinsă în zona Iancului, scrie observator.tv.
Se pare că tânărul de pe bicicletă, care livra produse alimentare către o adresă anume, l-ar fi enervat pe şoferul bolidului pentru că mergea pe linia de tramvai. Bărbatul i-ar fi făcut semn biciclistului să revină pe banda iniţială, însă acesta ar fi refuzat.A urmat un schimb de replici, după care şoferul a ieşit pe geam şi a început să-l lovească în mod repetat pe băiat în zona capului.Apoi, a coborât din maşină şi l-a ameninţat pe biciclist cu un baston telescopic.

Într-un final, a plecat de la faţa locului, însă a fost identificat mai târziu de poliţişti, după ce biciclistul a depus o plângere împotriva lui, însoțită de mai multe clipuri video.

By: Sector 3 Bucuresti Tags: , , , , ,

Un pod foarte circulat din Bucuresti s-a inclinat periculos spre prabusire

In: Bucuresti, Trafic

După șase ani și ceva de la inaugurare, pasajul Doamna Ghica dă semne de slăbiciune. Sunt restricţii de cirulaţie, după ce o parte a structurii s-a înclinat. Teoretic, reparaţiile au început acum o jumătate de an, dar sunt deja luni de zile de când în zonă nu e niciun muncitor. Specialiștii în infrastructură spun că fiecare zi în care podul este lăsat în paragină duce la măcinarea lui lentă. Oficialii Primăriei Capitalei vorbesc despre necesitatea unei expertize care să permită o intervenţie cât mai rapidă.

Paul Dorneanu, specialist în infrastructură: Acea placă de beton nu mai este aliniată în continuare, vedem cum, aici, aparent cineva a încercat să lucreze dar vedem cum au lăsat lucrările în paragină, a crescut și iarba între timp.

Inaugurat cu mare fast în 2012, pasajul care face legătura între bulevardele Doamna Ghica şi Chișinău era promisiunea unei lucrări temeinice şi extrem de utile pentru cei care vor să ajungă spre ieşirea din Bucureşti prin Colentina.

Sorin Oprescu, fost primar al Capitalei, spunea la acea vreme: Am legat trei cartiere. Cartierul Colentina, Petricani cu cartierul Pantelimon și mai departe cu Balta Albă, Berceni, ne ducem exact cu pod peste Dâmbovița și jumătate din inelul median nu mai este doar preformat, este, va fi gata!

Costul de 40 de milioane de lei pare nejustificat de mare, dacă ne uităm la cum arată acum podul.

Bărbat: Aşa fac ei construcţii!
Reporter: Şi pe partea asta pe carosabil?
Bărbat: Pe carosabil acum vreo jumătate de an, au spart și nu știu de ce au lăsat așa. Au pus doar (balizele) astea și nu îi interesează.
Reporter: Trotuarul?
Bărbat: Este în vale! Urât de tot, toată apa o ia încolo. E făcut la normă!

Cristian Popa, jurnalist Digi24: Problemele la acest pod apar imediat ce ai făcut primii pași. Îți vei da seama că sunt câteva plăci care au o formă nefirească. Din acel loc, trotuarul este complet înclinat. Ca să vă dați seama încercăm să facem un experiment. Dăm drumul unei sticle pentru a vedea cât de repede se duce la vale.

Experţii spun că reparaţiile vor fi mai puţin costisitoare, dacă încep rapid.

Paul Dorneanu, specialist în infrastructură: Cu siguranță structura acestui pod este afectată și aceste lucrări ar trebui remediate imediat. Acest pod arată mult mai rau decât alte poduri care au zeci de ani vechime și vorbim despre un pod care are nici șapte ani vechime.

Reprezentanţii Primăriei spun că vor demara în curând lucrările de reabilitare, pentru a putea ridica restricţiile de pe o bandă a podului care se întinde pe aproape 2 kilometri.

By: Sector 3 Bucuresti Tags: , , , ,

PSD se face de ras si spune ca n-a putut construi autostrazi din cauza rapitei si graului

In: Trafic

Vicepreședintele PSD Olguța Vasilescu a explicat blocajul apărut în construirea drumului expres Pitești-Craiova, precizând că fermierii au solicitat amânarea expropierii terenurilor pentru a recolta culturile de rapiță, orz și grâu, pentru care au luat subvenții APIA din fonduri europene, anunță MEDIAFAX.

„Când am ajuns în 2017 am văzut că nu era făcut nici măcar proiectul pentru autostrada Pitești-Craiova și abia din 2017 noi am demarat toate procedurile de licitație. Am avut surpriza ca din patru tronsoane care au fost licitate două instanța să le declarare nelegale caietele de sarcini. Pentru două să spună că e bine, deși era aceeași procedură, întâmplător același contestatar. În celelalte, pe cele două tronsoane de la Pitești până la Slatina s-a trecut la partea de proiectare și de execuție. Constructorii aveau termen până la finalul acestui an să vină cu proiectul tehnic. Ei au venit după șase luni de zile. Practic nu avem ce să le reproșăm constructorilor pentru că ei și-au făcut treaba mai repede decât era aranjamentul și decât era contractul. S-a început acest drum tehnologic care duce la drumul expres Pitești-Craiova. Acesta trece printr-un câmp și ajunge tot într-un câmp unde trebuie să treacă cele două tronsoane de la Pitești-Craiova. Drumul tehnologic e finalizat azi, asta înseamnă că nu trebuie să fie neapărat asfalt cel puțin în această etapă pe el, ci să dea posibilitatea mașinilor să meargă pe el până la drumul expres”, a afirmat Olguța Vasilescu, marți seară, la Antena 3.

Ea a povestit că fermierii care au încasat bani prin subvenții APIA au făcut solicitări pentru amânarea expropierii terenurilor pe care urmează să fie construit drumul expres deoarece pe acestea au recolte de rapiță, orz și grâu.

„Aici vreau să vă spun unde ne-am blocat. Vă mai amintiți, povestea, urșii, broasca, liliecii, ș.a.m.d. Toate nebuniile astea care se întâmplă în România. Ei bine către CNAIR și DRADP Craiova se face o adresă de către primarii care au localitățile și terenurile pe aceste două tronsoane. Și vă citesc una dintre ele «având în vedere solicitarea fermierilor de pe culoarul de expropiere care administrează terenul sau dețin terenul și faptul că la această dată nu au fost recoltate culturile de orz, rapiță, grâu, solicităm să aveți în vedere amânarea începerii lucrărilor la drumul expres Pitești-Craiova până la finalizarea activității de recoltare. Menționăm că nu s-a avut în vedere despăgubirea financiară a culturilor existente. Menționăm faptul că terenurile cultivate de fermieri au fost declarate la APIA pentru subvenție, fiind supuse procedurii de verificare până la recoltare»”, a explicat Vasilescu.

Vicepreședintele PSD a mai spus că fermierii sunt nevoiți să recolteze acum câmpurile pentru că altfel „ar intra în penal”. Olguța Vasilescu a adăugat că Narcis Neaga, care a demisionat din funcția de director CNAIR, nu era străină de ce întâmplă cu drumul expres Pitești-Craiova.

„Ce se întâmplă? Înnebunim efectiv, înnebunim în România. Deci intră în penal fermierii la ora actuală dacă nu își recoltează aceste câmpuri pentru că au luat banii de subvenție de la APIA, din fonduri europene, intră în penal cine semnează la ora actuală să se treacă peste aceste terenuri pentru care nu există despăgubire pentru recoltă. Cine a planificat drumul acesta nu s-a gândit că vom avea cu șase luni înainte proiectul tehnic. Eu vo garantez că în perioada următoare va începe construcția drumului expres pentru că trebuie să o rezolvăm odată cu chestiunea asta. Până la sfârșitul anului trebuie să avem centura Balș. Nu vă închipuiți câte presiuni facem toți parlamentarii de Dolj și de Olt ca să aibă loc construcția acestui drum. Ceea ce s-a întâmplat cu domnul Neagă nu este străin de Pitești-Craiova. Ca să înțelegem cu toții despre ce vorbim”, a conchis vicepreședintele social-democrat.

Directorul General al CNAIR. S.A, Narcis Neaga a anunțat marți că a demisionat din funcție, după ce premierul Viorica Dăncilă i-a solicitat ministrului Transporturilor Răzvan Cuc demiterea sa.

Lucrările la drumul expres Craiova – Piteşti, tronsoanele 1 şi 2, au început pe 22 mai. Drumul expres va traversa teritoriul localităţilor Craiova – Gherceşti – Pieleşti şi Robăneşti, valoarea obiectivului este de 72 de milioane de euro, lungimea este de 17 km.

By: Sector 3 Bucuresti Tags: , , , ,

Soferi in pericol! O grupare de hoti ataca si jefuieste soferii pe autostrada

In: Trafic

Postarea unui șofer care atrage atenția că a fost la un pas să fie jefuit pe Autostrada Sibiu–Deva a devenit virală pe Facebook, unde și alți șoferi au scris mesaje prin care arată că au fost în aceeași situație. Reprezentanții Poliției Sibiu și cei ai Poliției Hunedoara spun că nu au sesizări.

„Aveti mare grijă la această mașină! Jefuiesc noaptea pe autostrada Deva – Sibiu. Sunt țigani, umblă cu lumini pe cap ca să nu le vezi fizionomia și au tupeu să intre peste tine în mașină când te odihnești. Era să o pățim și noi”, scrie bărbatul, pe Facebook.

Postarea a devenit virală, iar mai mulți șoferi s-au plâns să au trecut prin situații similare. Unii spun chiar că au vorbit cu polițiștii și au sunat la 112 pentru a reclama situația, după ce, în parcări sau în benzinării le-au fost forțate ușile.

Bărbatul care a anunțat posibile cazuri de jaf în timpul nopții pe Autostradă a postat și o fotografie cu mașina. Este vorba de un microbuz de culoare albă, cu geamuri fumurii, înmatriculat în străinătate, cu care circulă doi bărbați.

Un alt internaut scrie că, în prima benzinărie de pe Autostrada de la Deva la Sibiu, a ora 5.43 dimineața s-a deschis ușa pe dreapta.

„Aveam musafiri. Norocul lor că aveam levierul în ladă”, scrie bărbatul, care arată că și-a luat măsuri suplimentare.

Șoferii au si date despre fizionomiile celor doi indivizi din microbuzul din care ies și atacă pe autostradă.

„Sunt aceeași doi indivizi cu lanternele pe cap, unul mai mic și unul mai înalt de statură”, spune un bărbat.

„Vineri, pe la ora 20 și ceva, veneam către Sibiu și m-au depășit pe mine pe autostradă și m-au claxonat, după ce am trecut de prima parcare iar m-au depășit și claxonat, inițial am crezut că este cineva care cunoaște firma, dar acum văzând postarea am înțeles ce era cu ei”, arată un alt bărbat, pe Facebook.

Reprezentanții Poliției Sibiu și cei ai Poliției Hunedoara, județele aflate în capetele autostrăzii Sibiu – Deva, au declarat pentru Mediafax că nu au avut plângeri sau sesizări privind furturi din mașini parcate în locurile speciale de pe Autostrada Deva – Sibiu.

Furturi din mașini, prin diferite mijloace, au fost sesizate și în alte zone din țară, cele mai mediatizate cazuri, care s-au lăsat și cu anchetă la București, fiind cele de la Sinești, unde se practica „înțepatul roților”. Astfel, șoferul ieșea din mașină pentru a pune roata de rezervă, iar în acest timp, alții acționau pentru a fura tot ce se putea din mașină.

Accident mortal in Pasajul Unirii: Un motociclist a fost strivit!

In: Bucuresti, Trafic

Un motociclist şi-a pierdut viaţa joi seara într-un accident care a avut loc în Pasajul Unirii, a informat Brigada Rutieră Bucureşti.

Potrivit sursei citate, conducătorul unei motociclete care se deplasa pe bulevardul I.C Bratianu, pe sensul de mers către bulevardul Cantemir, ar fi pierdut controlul asupra direcţiei de mers şi a lovit stâlpii care despart benzile de circulaţie.

Echipajele de salvare care au intervenit la faţa locului au efectuat manevrele de resuscitare, însă a fost declarat decesul.

Poliţiştii efectuează cercetarea la faţa locului pentru a se stabili cu exactitate cauzele şi condiţiile în care s-a produs accidentul rutier. Pe parcursul cercetării, traficul rutier este restricţionat în Pasajul Unirii pe sensul de mers către bulevardul Cantemir.

Sursa: agerpres.ro

Concurenta pentru UBER si Bolt: Yango s-a lansat in Bucuresti cu preturi la jumatate!

In: Trafic

Yango, aplicaţie digitala de e-hailing, care operează în prezent în 16 ţări din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, s-a lansat astăzi în Bucureşti. România devine astfel a cincea ţară din UE în care serviciul este disponibil, după Estonia, Letonia, Lituania şi Finlanda. Yango este parte a gigantului rus Yandex, una dintre cele mai mari companii de IT din Europa (NASDAQ:YNDX) şi este supranumită Google-ul Rusiei.

Cât cor costa cursele cu Yango – Călătoriile comandate prin intermediul aplicației pornesc de la prețul de 5 lei cu discount, care include rezervarea mașinii, o distanță de 3 km și o durată a cursei de 7 minute. De exemplu, o cursă din Drumul Taberei către Centrul Istoric costă circa 10 lei, în timp ce o călătorie din Piața Muncii la Pipera va fi în jur de 11,5 lei, conform reprezentanţilor companiei. Clienții Yango vor putea ajunge de la Aeroportul Otopeni până în centrul Bucureștiului (Piața Universității) cu aproximativ 35 lei. În prezent, plata curselor este disponibilă doar prin intermediul unui card bancar înregistrat în aplicație.

Yango folosește propriul sistem de cartografiere, direcționare și navigație, precum și o distribuire inteligentă a comenzilor, pe baza tehnologiilor Machine Learning. Aceste caracteristici permit reducerea semnificativă a costurilor nete ale călătoriilor, astfel încât utilizatorii plătesc mai puțini bani pe o cursă în timp ce șoferii câștigă mai mult.

“În ultima perioadă, piața de transport urban din România a scăzut semnificativ standardele de calitate privind experiențele clienților. Ca prim pas înainte de lansarea oficială, echipa noastră a organizat o serie de sesiuni de training pentru șoferii partenerilor, în care aceștia au fost instruiți cu privire la specificațiile serviciului, cum să comunice cu pasagerii și alte aspecte importante. În plus față de prețurile foarte accesibile, Yango excelează la capitolul tehnologie, principalul nostru avantaj competitiv. Compania noastră a dezvoltat o serie de tehnologii avansate care controlează automat starea mașinii și modul de conducere a acesteia, pe care plănuim să le aducem și în România cât mai curând. Credem că utilizatorii noștri vor aprecia funcționalitățile noastre unice precum comanda unei mașini pentru o altă persoană, cum ar fi un părinte sau un prieten, rezervarea mai multor mașini de pe un singur telefon în același timp, și multe altele”, declară Andrei Voicu, Director Regional Yango pentru România și Republica Moldova.

“Yandex s-a lansat în urmă cu 22 ani ca un motor de căutare web, iar acum este un grup internațional de companii care oferă circa 90 de servicii, tehnologii de talie mondială în domeniul Big Data și Machine Learning, și deține cea mai mare rețea de centre de date din Europa (peste 100.000 de servere), unul dintre cele mai cunoscute fiind cel din Finlanda. Vom folosi propriile tehnologii de cartografie Yandex în aplicația noastră, și credem că acest lucru ne va ajuta să ne optimizăm algoritmii mai bine decât pot celelalte companii. Continuând pe tema tehnologiilor proprii dezvoltate – Yandex este printre foarte puținele companii din lume care folosesc în mod real tehnologia mașinilor autonome, care se conduc singure. Mașinile noastre autonome au fost lansate deja pe drumurile publice din mai multe țări și suntem nerăbdători să lansăm aceste vehicule în România într-o bună zi”, a declarat Musheg Sahakian, Directorul de Extindere Globală al Yango.

Dacă utilizatorul introduce punctul de destinație atunci când comandă o mașină, aplicația va calcula prețul exact pe care acesta îl va avea de plătit pentru cursa respectivă. Acest preț nu se va modifica în timpul cursei, chiar dacă mașina este blocată în trafic sau șoferul va fi nevoit să urmeze o rută ocolitoare.

Yango nu are propriile mașini sau șoferi, lucrează cu parteneri locali – companii de transport. Odată cu lansarea aplicației, un centru dedicat pentru șoferi a fost recent deschis de către un partener Yango în București. În cadrul acestuia, șoferii se familiarizează cu aplicația, participă la sesiuni de training și teste, pot găsi răspunsuri la întrebările privind noul serviciu sau se pot odihni.

Ca modalitate suplimentară de control al calității, Yango permite utilizatorilor să evalueze fiecare cursă și să trimită sugestii sau reclamații serviciului de suport disponibil non-stop. Șoferii cu cele mai bune evaluări primesc mai multe comenzi, în timp ce șoferii care primesc rating-uri scăzute vor primi mai puține curse sau, în cel mai rău caz, le poate fi refuzat accesul la serviciu (temporar sau permanent).

Yango este o aplicație digitală pentru comanda unei curse. Serviciul este operat de către Yandex.Taxi B.V., companie membră a grupului Yandex. În prezent, Yango (serviciu care funcționează și sub numele de Yandex.Taxi în unele țări) operează în 16 țări, inclusiv Estonia, Letonia, Finlanda, Serbia sau Israel și se extinde rapid în mai multe regiuni ale lumii. Aplicația este disponibilă pentru descărcare gratuită din App Store sau Google Play în română, engleză și multe alte limbi.

Serviciul Yango/Yandex.Taxi a fost lansat în 2011, iar până sfărșitul lunii septembrie 2018 compania a înregistrat 1 miliard de curse. Peste 700.000 de șoferi sunt conectați activ la serviciu în fiecare lună. În momentul de față, întregul business de ride-hailing al Yandex este profitabil, incluzând piețele în care serviciul se extinde.

Yandex (NASDAQ:YNDX) este o companie de tehnologie care dezvoltă produse și servicii folosind machine learning. Scopul acesteia este de a ajuta consumatorii și afacerile să își îmbunătățească activitatea atât în online, cât și în offline. Din 1997, compania oferă servicii de căutare și informare online de talie mondială, relevante la nivel local. În plus, compania a dezvoltat tehnologii top pentru servicii de transport, produse de navigație și multe alte aplicații mobile disponibile pentru milioane de utilizatori din toată lumea. Yandex este prezentă cu 34 de birouri la nivel global și a fost listată la bursa NASDAQ începând din 2011.

Grupul rusesc a lansat în 2011 Yandex Taxi, iar brand-ul Yango, care va fi lansat în România, a devenit de sine stătător în 2014. Yango este prezentă în trei țări: Finlanda, Israel și Coasta de Fildeș. În alte 12 țări este prezent brand-ul Yandex Taxi.

Yandex Taxi a preluat în 2017 operațiunile Uber din Rusia și din alte țări ale fostei URSS, iar acum Yandex deține 59% din compania mixtă, iar Uber are 36,6%, conform Hotnews.ro. Uber și Yandex și-au combinat operațiunile din 127 de orașe din Rusia și din alte țări din fosta URSS, precum Armenia, Azerbaijan, Belarus, Georgia și Kazakhstan. Noua companie era evaluată la 3,8 miiarde dolari la început de 2018 și Uber a investit 225 milioane dolari în joint-venture, iar Yandex, 100 milioane dolari.